Stroompanne?

Bereken hier hoeveel batterijen u nodig heeft

Stroompanne?

FAQ

Vragen omtrent de Battery Street Webshop:

  1. Waar kan ik mijn producten afhalen?
  2. Welke garantietermijn heb ik op mijn producten?
  3. Hoeveel bedragen de verzendkosten?
  4. Hoe vind ik de juiste batterij?
  5. Is mijn product op voorraad?
  6. Hoe bestel ik?
  7. Kan ik mijn bestelling wijzigen?
  8. Hoe een kortingscode gebruiken?
  9. Een product terug sturen?
  10. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
  11. Hoe controleer ik of mijn betaling gelukt is?
  12. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
  13. Moet ik een account aanmaken?
  14. Hoe maak ik een account aan?

Technische vragen omtrent onze producten:

  1. Hoe vervang ik mijn autobatterij?
  2. Vervangen jullie de batterij ter plaatse in de winkel?
  3. Wat doe ik met mijn oude/lege autobatterij?
  4. Waarom laadt mijn laptopbatterij niet meer op?
  5. Mag ik mijn originele batterij vervangen door een batterij van een ander merk?
  6. Wat als de nieuwe batterij een ander voltage heeft dan de oude batterij?
  7. Wat als de nieuwe batterij een andere capaciteit heeft dan de oude batterij?
  8. Wat is het verschil tussen voltage en capaciteit?
  9. Wat betekent de (m)Ah waarde?

Heb je een vraag die niet beantwoord werd in deze FAQ? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op de nemen via het contactformulier.

1. Waar kan ik mijn producten afhalen?

Het afhalen van je bestelling is volledig gratis en kan in elk van onze winkels. Niet alle producten zijn voorradig in onze winkels en moeten eerst verstuurd worden vanuit ons magazijn in Deerlijk. De winkelverantwoordelijke contacteert je zodra jouw bestelling klaar ligt voor afhaling. Overzicht van onze winkels? Klik hier!

2. Welke garantietermijn heb ik op mijn producten?

Op alle producten geven we minimaal 1 jaar garantie, de specifieke garantie van een product vind je op de productpagina.

 

Op producten die hersteld worden in één van onze winkels krijg je nog 6 maand garantie.

3. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

We bieden je een aantal mogelijkheden om je bestelling te ontvangen, zo kan je zelf kiezen welke het beste bij je past. Je kan de bestelling thuis ontvangen, afhaling in één van onze winkels of afhaling via een DPD punt. Heb je een bestelbedrag van 50 euro? Dan versturen we jouw pakket zelfs gratis! Een overzicht van onze verzendkosten vind je hier

4. Hoe vind ik de juiste batterij?

Op de Battery Street webshop kan je op twee verschillende manieren de juiste batterij terugvinden voor de juiste toepassing:

  1. In het hoofdmenu bovenaan kan je de categorie van jouw toepassing kiezen waarvoor de batterij bestemd is.
  2. Specifieer hier via de voorgestelde filters over welke toepassing het gaat (toestel) of welke code er op de originele batterij vermeld staat (origineel artikelnummer).
  3. Als je via deze weg geen resultaat krijgt kan je ook de code die op de originele batterij staat ingeven in het zoekveld rechtsboven.
De mogelijkheid bestaat er in dat bepaalde referenties nog niet toegevoegd zijn aan onze webshop, als je geen oplossing vindt kan je ons altijd contacteren met de nodige gegevens van de batterij of met de originele batterij langs komen in één van onze filialen. Overzicht van onze winkels? Klik hier!

5. Is mijn product op voorraad?

De beschikbaarheid van onze producten is steeds te vinden op de productpagina. Indien een product niet op voorraad is, zie je ook meteen hoe lang je er op moet wachten bij het veld "levertermijn".

 

Mocht hier de melding “Uitgeput” staan, aarzel dan niet om ons te contacteren voor meer informatie via het contactformulier (vergeet zeker niet te vermelden over welk product het gaat).

6. Hoe bestel ik?

  • Kies je product(en) en voeg het toe aan het winkelmandje;
  • Vanuit het winkelmandje ga je naar de kassa (afrekenen);
  • Vervolgens kan je kiezen om te registreren of in te loggen als je reeds een account hebt;
  • Kies je facturatie adres bij "Stap 2: Factuuradres";
  • Kies de juiste verzendmethode bij "Stap 4: verzendmethode" en kies een Battery Street winkel of DPD-shop voor afhaling of kies jouw facturatieadres of nieuw adres voor levering “Stap 3: Afleveradres”;
  • Er zal gevraagd worden de Algemene Voorwaarden te aanvaarden;
  • Volg de stappen voor de betaling en werk je betaling af;
  • In je account kan je op elk moment een overzicht van je bestelling raadplegen.

7. Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Indien je meteen na het bestellen iets ontdekt dat niet klopt in het overzicht kan je ons nog contacteren voor een wijziging. Hebben we je bestelling reeds verwerkt of is deze al onderweg, dan kunnen we hier jammer genoeg niets meer aan veranderen.

8. Hoe een kortingscode gebruiken?

Heb je een kortingscode ontvangen per mail? Dan kan je deze ingeven in het winkelmandje eens je de gewenste producten hebt toegevoegd.

 

9. Een product terug sturen?

We hopen altijd dat onze klanten tevreden zijn over onze producten, natuurlijk is het altijd mogelijk dat dit niet het geval is of dat er een defect is. Dan is het altijd mogelijk om de producten kosteloos retour te sturen, meer info over deze procedure vind je op deze pagina.

10. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Als je bestelde product(en) voorradig zijn, leveren we de bestellingen binnen de 1-3 werkdagen nadat we de betaling hebben binnengekregen. Indien de product(en) niet op voorraad zijn, hou je best rekening met de levertermijn die vermeld staat op de productpagina.

11. Hoe controleer ik of mijn betaling gelukt is?

Niet zeker of de betaling gelukt is? Dan neem je best even een kijkje via je bankaccount of het bedrag van je rekening is gegaan. Als dit niet het geval is dan is de betaling niet doorgegaan en kan je meteen een nieuwe bestelling plaatsen. Mocht er toch geld van je rekening zijn gegaan maar je hebt geen orderbevestiging van ons ontvangen, controleer je best even de spam folder van je mailbox. Nog steeds niets? Dan is het best dat je ons even contacteert. Neem er alvast de betaalreferentie bij, zo hebben we meteen de nodige informatie.

12. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Ontvang je na het bestellen niet meteen een orderbevestiging? Kijk dan even in de spam folder van je mailbox, misschien is de mail hierin terecht gekomen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling maar het gebeurt toch af en toe. Ook hier geen mail te vinden enkele minuten na jouw bestelling? Neem dan meteen contact met ons op. Neem er alvast de betaalreferentie bij, zo hebben we meteen de nodige informatie.

13. Moet ik een account aanmaken?

Een account aanmaken is niet noodzakelijk om een bestelling te kunnen plaatsen op de Battery Street Webshop. Je kan dit ook als 'gast' doen, zo slaan we niet al je gegevens op. Wens je echter een factuur van de geplaatste bestelling, dan maak je best wel een account aan. Anders hebben we jammer genoeg niet de nodige informatie om een factuur te kunnen opmaken.

14. Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken kan zeer eenvoudig via onze registratiepagina. Even vlug je persoonlijke en adresgegevens ingeven en klaar!

15. Hoe vervang ik mijn autobatterij?

  1. Alvorens de batterij te vervangen, controleer de handleiding van de wagen op richtlijnen.
  2. Schakel de wagen uit.
  3. Na het uitschakelen van de wagen wacht je beter nog een 10-tal minuten alvorens aan het vervangen van de batterij te beginnen.
  4. Bij het loskoppelen van de batterij, koppel je beter eerst de zwarte kabel (-) los en dan de rode (+) kabel. Zorg dat de kabels elkaar niet aanraken.
  5. Vervang de oude batterij door de nieuwe batterij. Wees hier ook indachtig dat de positieve (rode) kabel overeenkomt met de positieve (+) pool en de negatieve (zwarte) kabel overeenkomt met de (-) pool van de batterij.

16. Vervangen jullie de batterij ter plaatse in de winkel?

Bij de meeste toepassingen zoals uurwerken, gsm’s, laptops, boormachinebatterijen, fietsbatterijen… gaan we de batterijen meestal in de winkel zelf vervangen. Afhankelijk van de drukte en de tijd die het vervangen in beslag neemt kan dit onmiddellijk gebeuren of kan dit enkele dagen duren.

We hebben ook onze eigen service-afdeling in ons hoofdkantoor voor het onderhouden en repareren van (tractie) batterijen en industriële laders. We kunnen capaciteitstesten uitvoeren op batterijen, een batterij regenereren en nog veel meer; in de winkel, in ons hoofdkantoor of bij de klant ter plaatse.

17. Wat doe ik met mijn oude/lege autobatterij?

Een oude/lege autobatterij kan je altijd binnenbrengen in één van onze filialen of in jouw dichtstbijzijnde containerpark.

18. Waarom laadt mijn laptopbatterij niet meer op?

Hier moet je eerst controleren of de laptop nog werkt zonder batterij. Als je de laptop kan opstarten als deze verbonden is met het stroomnet terwijl de batterij losgekoppeld is, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de batterij. Meestal zal de laptop ook een foutmelding geven als er iets verkeerd gaat met de batterij, bij een foutmelding kan je bij ons terecht voor een nieuwe batterij. Krijg je geen foutmelding en wil je zeker zijn dat het probleem bij de batterij ligt? Kom dan gerust naar jouw dichtstbijzijnde Battery Street winkel met de batterij, laptop en adapter.

19. Mag ik mijn originele batterij vervangen door een batterij van een ander merk?

Bij het aanbieden van niet-merk producten zijn deze altijd zorgvuldig getest door onze Quality Control. Battery Street garandeert dan ook bij deze producten de beste prijs/kwaliteits verhouding. Belangrijk is wel dat de technologie, afmetingen, capaciteit en voltage hetzelfde zijn.

20. Wat als de nieuwe batterij een ander voltage heeft dan de oude batterij?

We raden ten sterkste af om een nieuwe batterij met een ander voltage dan de originele batterij te installeren in jouw toepassing.

21. Wat als de nieuwe batterij een andere capaciteit heeft dan de oude batterij?

Een verschil in capaciteit is geen enkel probleem. Een batterij met een hogere capaciteit heeft een langere gebruikstijd, bij een batterij met lagere capaciteit geldt het omgekeerde.

22. Wat is het verschil tussen voltage en capaciteit?

Het voltage van de batterij is de kracht van de batterij en hiermee moet rekening gehouden worden en mag niet worden van afgeweken want de toepassing en batterij moeten in voltage overeenkomen. Ah of mAh is de gebruiksduur of capaciteit van een batterij en deze is afhankelijk van de stroomsterkte. Hoe meer stroom van een batterij gevraagd wordt, hoe minder uren de batterij meegaat. Om te berekenen hoelang batterijen meegaan, moet je eerst weten wat de capaciteit van de batterij is. Een batterij met een capaciteit van 2000 mAh kan bijvoorbeeld 1 uur 2000 mAh leveren, of 2 uur 1000 mAh, of 4 uur 500 mAh...

23. Wat betekent de (m)Ah waarde?

De ampère-uur (ah) is een laadeenheid. Simpel gezegd de hoeveelheid stroom (ampère) die een batterij kan leveren in een bepaalde periode van tijd. Wanneer je bijvoorbeeld 1 ampère stroom trekt van een batterij gedurende 1 uur is dit gelijk aan één ampère-uur (ah). 1 ah is dan ook gelijk aan 1000 mah.